آموزش و پرورش برای «شاد» چقدر هزینه کرد؟

مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) گفت: برای آموزش مجازی هزینه‌هایی غالب بر نیاز به طراحی سخت افزاری و همچنین نرم افزاری دارد که این هزینه در واقع از سوی اپراتور‌ها بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی و با امید و برگشت سرمایه‌ای که در برنامه شاد صورت گرفته است اقدام و سرمایه‌گذاری در برنامه شاد کردن که در دراز مدت این سرمایه بازگشت پذیر است.
سید حسن الحسینی، مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) در گفت‌وگو با میزان در خصوص طراحی و سرمایه گذاری پلتفرم شاد، گفت: با وقوع شرایط جدید و بحرانی که برای تداوم آموزش حضوری وجود داشت برای اینکه آموزش تعطیل نشود در واقع برنامه شاد طراحی شد و آموزش و پرورش معتقد بود که آموزش به هیچ عنوان تعطیل نخواهدشد با این تفکرکه آموزش و پرورش تعطیل شدنی نیست.
الحسینی ادامه داد: اگر بتوانیم به ترتیبی آموزش‌های مداوم و در واقع آموزش‌های مادام العمر را داشته باشیم و این حقی است که همه انسان‌ها باید از آن برخوردار باشد در واقع این توانایی حقی است که خود انسان‌ها هم به آن معتقد هستند در برابر آموزش و تربیت همه دانش‌آموزان است.
وی توضیح داد: در ابتدا پلتفرم شاد با امکانات بسیار ابتدایی طراحی شد، ولی برای سال تحصیلی که در ترم گذشته داشتیم، با همه مشکلات استفاده شد این برنامه در آن دوره کفایت میکرد؛ که بعداً به مرور با طراحی‌های جدید و پیشنهادات و تلاش متخصصان این برنامه یا بهتر بگویم پلتفرم شاد روز به روز بهتر و کامل‌تر شده است طراحی خیلی پیشرفته‌تر شد و طراحی آن روز به روز با تلاش متخصصان داخلی کامل‌تر شده، ولی همچنان‌ها برای تکمیل این طرح تلاش می‌کنیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب از طرح‌های جدید و جدیدتر استفاده خواهیم کرد.
مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز اضافه کرد: هزینه‌های این نرم افزار شاد از طرف آموزش و پرورش کاملاً صفر است در واقع هیچ هزینه‌ای از جانب آموزش و پرورش صورت نگرفته توسط هیچ خیری هم این برنامه هزینه نشده است سرمایه‌گذاری‌ها توسط اپراتور انجام شده و آموزش و پرورش مستقیما هیچ گونه حتی یک ریال هم هزینه‌ای برای طراحی شاد نکرده است در واقع سرمایه‌گذاری از طرف آموزش و پرورش صورت نگرفته است و سرمایه گذاری از طرف اپراتور‌ها بوده که برای آموزش و پرورش با این هدف که آموزش تعطیل نشود.
وی بیان کرد: در واقع برای آموزش مجازی هزینه‌هایی غالب بر نیاز به طراحی سخت افزاری و همچنین نرم افزاری دارد که این هزینه در واقع از سوی اپراتور‌ها بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی و با امید و برگشت سرمایه‌ای که در برنامه شاد صورت گرفته است اقدام و سرمایه‌گذاری در برنامه شاد کردن که در دراز مدت این سرمایه بازگشت پذیر است.
الحسینی ادامه داد: با سرمایه گذاری و طراحی این طرح بومی که انجام شده است به آموزش و پرورش واگذار شد و آموزش و پرورش به عنوان مالک و بهره بردار سیستم می‌باشد و بعد از ۹ ماه که این برنامه طراحی شده است و تلاش داریم که آن را بی نقص و کاملتر کنیم تا کاربران این سیستم براحتی بدون هیچ دغدغه‌ای از این برنامه استفاده کنند.
مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز در خصوص آمار دانش آموزان افزود: بر اساس آمار دقیق حضور کاربران که تا به امروز از در برنامه شاد ثبت شده است اینگونه است، تعداد کل پیام‌های ارسال شده از ۱۵ شهریور تا به دی ماه، به تعداد ۱۶ میلیارد ۵۸۴ میلیون و تعداد کل فایل‌های ارسال شده ۶ میلیارد ۱۴۲ میلیون است بیشینه پهنای باند شاد ۳۶۰Gb/s است و تعداد کل دانش آموزان که آموزش و پرورش اعلام کرده است ۱۴ میلیون و ۷۰۰ نفر هستند و تعداد دانش آموزانی که در شاد احراز هویت شده اند۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند که از این تعداد فقط حدود ۱۰ میلیون و پانصد هزار تا تعداد دانش آموز فعال در شبکه شاد هستند و از شاد استفاده میکنند.
الحسینی اظهار کرد: حدود ۴/۵ میلیون از دانش آموزان در شاد حضور ندارند و یا از برنامه‌های تکمیلی دیگری از شاد استفاده میکنند و همچنین تعداد معلمانی که احراز هویت کرده اند ۷۲۲ هزارو ۵۷۳ نفر و تعداد مدیرانی که در شاد حضور دارند ۱۱۴ هزارو ۵۶۶ نفر است و این امار از ۱۵ شهریور از زمان بازگشایی مدارد تا به دی ماه ثبت شده است همچنین هر دانش آموزی در طول هفته ۵ ساعت و در طول یک روز یک ساعت در برنامه شاد حضور دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *