شنبه 28 مهر 1397

به سایت موسسه آموزشی فرزانگان خوارزمی خوش آمدید.میزبانان شما در سایت جامع اینترنتی خوارزمی:دکتر محمود شیرزاد-مهندس سعید ابراهیمی

empty    

 
 

 

برنامه آموزشي و امتحانات
اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی 94و95

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش با بیان این که تاکنون میانگین نمرات خردادماه سال 95 نسبت به سال گذشته ۱.۱۳ نمره افزایش داشته است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد سؤالات امتحانات‌ نهایی دشوار نبوده است.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، علیرضا جدایی با اشاره به طراحی سؤالات امتحانات نهایی در آموزش و پرورش، اظهار داشت: سؤالات امتحانات نهایی توسط دبیران مجرب و مورد تأیید آموزش و پرورش بر اساس اهداف یادگیری صرفاً از مطالب کتاب ‌های درسی و با درنظر گرفتن حیطه ‌های دانش و فرادانش طراحی و بازبینی می‌ شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ویژگی‌ های طراحان سؤالات امتحانی تصریح کرد: طراحان سؤالات از بین دبیران مجرب مدارس انتخاب می ‌شوند و با توجه به تجارب متمادی تدریس و آشنایی به شیوه‌ های آن، به صورت تیمی اقدام به طراحی سؤالات کرده و تمامی سؤالات را از محتوای کتاب‌ های درسی انتخاب می ‌کنند.

جدایی اضافه کرد: سؤالات این دوره از امتحانات نیز هم‌ سطح سؤالات امتحانی دوره ‌های قبل بوده و از آسان شروع شده و دارای ضرایب دشواری مختلف آسان، متوسط و دشوار است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ادامه داد: همه طراحان سؤالات امتحان نهایی، نیروهای رسمی و مجرب آموزش و پرورش هستند و برای طراحی سؤالات الزاماً باید تدریس آن درس را در سال جاری بر عهده داشته باشند و با در نظر گرفتن بارم بندی دفتر تألیف، متن کتاب درسی، شیوه ‌نامه طراحی سؤالات و موارد قانونی دیگر اقدام به طراحی سؤالات کنند.

جدایی با بیان این که در طراحی سؤالات امسال نیز همه این موارد لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌ های دقیق به‌ عمل آمده مشخص شد، هیچ سؤالی خارج از چارچوب کتاب ‌های درسی طراحی نشده است و همچنین در بازدید از حوزه ‌های تصحیح، اکثر دبیران مصحح اوراق امتحانات نهایی نیز از شیوه طراحی سؤالات، اظهار رضایت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به طراحی سیستم مکانیزه ارزیابی و تجزیه و تحلیل سؤالات در این وزارتخانه، تعیین میزان دشواری سؤالات و روایی آن، بر اساس میزان پاسخ گویی دانش‌آموزان به سؤالات در مرکز سنجش‌ صورت می ‌گیرد و البته نتایج آن به بخش ‌های مختلف آموزش و پرورش هم اطلاع رسانی می شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی فضاسازی‌ های رسانه ‌ای در خصوی دشواری سؤالات امتحانات نهایی در سال 95، خاطرنشان کرد: میانگین نمرات امتحانات نهایی در خرداد ماه سال گذشته 11.57 و در خرداد ماه امسال 12.7 است که رشد 1.13 نمره نسبت به خردادماه 94 نشان می‌ دهد و همین امر به خوبی بیانگر این واقعیت است که سؤالات امتحانات نهایی امسال(95) از حیث دشواری تفاوتی با سنوات قبل نداشته است.

جدایی با بیان‌ این که آموزش و پرورش همواره از نقدهای علمی و مشفقانه ذینفعان و صاحبنظران عرصه تعلیم و تربیت استقبال می ‌کند، گفت: علی‌ رغم این که نتایج امتحانات به خوبی نشان می ‌دهد که سؤالات امتحانات نهایی از استانداردهای حرفه ‌ای لازم برخوردار بوده است، به دستور وزیر آموزش و پرورش، تیم کارشناسی مجددا طراحی سؤالات را بررسی کرده و نتایج را به اطلاع عموم خواهد رساند.

 

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

1395.03.17

 

کیفیت سایت جدید خوارزمی را چگونه ارزیابی می کنید؟
نیاز به محتوای بیشتر
متوسط
خوب

 

 

  بازديد کل : 2416522 نفر   - 417503 ip   بازديد امروز : 46 نفر   - 25 ip   بازديد ديروز : 563 نفر   - 220 ip   آنلاين : 1 نفر