شنبه 28 مهر 1397

به سایت موسسه آموزشی فرزانگان خوارزمی خوش آمدید.میزبانان شما در سایت جامع اینترنتی خوارزمی:دکتر محمود شیرزاد-مهندس سعید ابراهیمی

empty    

 
 

 

کادر آموزشی و اداری
کنکوری های سابق اين روزها چه کردند؟

نگرانيد؟بي حوصله ‌ايد؟ کلافه ‌ايد؟ نه، اصلاً هيچ کدام از اين مشکلات را نداريد، اما نمي ‌دانيد که در اين ماه‌ هاي آخر چه بخوانيد و چگونه بخوانيد تا نتيجۀ بهتري بگيريد؟ راستي بايد چه کار کنيد يا به عبارت ديگر بايد چه کار نکنيد تا بهترين بهره را از اين روزها ببريد؟

براي پاسخ به اين سؤال، به سراغ دو گروه از داوطلبان سال‌ هاي گذشته رفتيم؛ يک گروه داوطلباني که به دليل انتخاب راهي ناکارامد، نتيجه‌ اي متفاوت با انتظاراتشان گرفته ‌اند، و گروه ديگر، داوطلباني که توانسته ‌اند با کسب رتبه‌ اي خوب و حتي ايده ‌آل، به  موفقيت دست يابند. مي ‌خواهيم بدانيم که آن ها اين روزها چه مي‌ کردند.

مريم . م،  رتبه 25 هزار علوم تجربي منطقه يک، سال 94

بعد از تعطيلات نوروز، بيشتر از قبل درس مي‌ خواندم؛ يعني راستش را بخواهيد بيشتر وقتم را صرف درس خواندن مي ‌کردم، اما مشکلم اين بود که نمي ‌دانستم چه بخوانم و چطور بخوانم. من حجم زيادي از درس‌ هاي نخوانده و تست‌ هاي «نزده» داشتم و حالا مانده بودم که کدامش را بخوانم و چه تستي بزنم؛ براي همين، از اين درس سراغ آن يکي درس مي رفتم و به قول معروف به هر درسي ناخنک مي زدم؛ در نهايت هم همۀ درس ها را خوانده بودم، اما به هيچ درسي و شايد بهتر است بگويم به هيچ مبحثي کاملاً مسلّط نبودم. شايد باور نکنيد، سر جلسۀ آزمون، بيشتر سؤال‌ ها برايم آشنا بودند، اما نمي ‌توانستم به جواب برسم!

مطمئنم که اگر به جاي خواندن همه کتاب‌ ها، مطالعه ‌ام را به مباحثي خاص محدود مي کردم، نتيجۀ بهتري مي‌ گرفتم؛ چون براي پاسخ گويي به  سؤال هاي کنکور، بايد اطلاعات عميقي داشت؛ نه اين که اقيانوسي با نيم بند انگشت بود.

شهريار . ف، رتبۀ 30 هزار علوم رياضي و فني منطقه يک،  سال 93

تعطيلات عيد را خيلي خوب درس خواندم، اما از بيستم فروردين به بعد احساس خستگي مي‌ کردم. اصلاً حوصلۀ درس خواندن نداشتم؛ به خاطر اين که تا سراغ کتاب هاي درسي مي رفتم، چشم ‌هايم گرم مي شد و خوابم مي گرفت. براي اين که حس عذاب وجدان نداشته باشم، به خودم دلگرمي مي دادم که تعطيلات نوروز را خوب درس خواندم و حالا مي  توانم کمي بيشتر استراحت کنم و با همين اميد تا روز کنکور بيشتر وقتم را صرف استراحت کردم يا پاي تلويزيون بودم؛ در واقع دو ماه را فداي 14 روز کردم .

نسرين . ش، رتبۀ 10هزار علوم تجربي  منطقۀ دو، سال 94

با اين که دانش آموز خوبي بودم، اما سال چهارم کنکوري درس نخواندم و بعد از عيد هم، وقتي نتيجه اولين آزمون جامع آزمايشي ‌ام را ديدم، حسابي نااميد شدم و فکر کردم که ديگر درس خواندن فايده اي ندارد و بهتر است قيد امسال را بزنم و بمانم براي سال بعد؛ تصوري که اشتباه بود و نتيجه ‌اش هم رتبه‌ اي بدتر از انتظارم بود؛ چون يکي از دوستانم از همان بعد از عيد به صورت جدي و با برنامه شروع به درس خواندن کرد و رتبه ‌اش چند هزارتا از من بهتر شد.

سيد شايان پور مير بابايي، رتبۀ يک کشوري علوم تجربي سال 93

تعطيلات نوروز کتاب هاي پايه و ترم اول سال چهارم را مرور کردم و بعضي از درس ‌هايي که هنوز نخوانده بودم، پيش‌ خواني کردم؛ چون من بعضي درس‌ ها را تا عيد تمام نکردم و براي بعد از تعطيلات نوروزي گذاشتم؛ چون فکر کردم که اگر همه درس‌ ها را بخوانم، شايد بعد از عيد انگيزه لازم را براي مطالعه نداشته باشم و افت کنم .

الهام حبيب زاده، رتبۀ 4 کشوري علوم انساني سال 93

هميشه آهسته و پيوسته درس مي‌ خواندم؛ يعني از هفتم تيرماه 92 تا 6 تير93 هميشه درس خواندم. روزهايي که مدرسه داشتم 4 تا 5 ساعت و نيم، و روزهاي تعطيل بين 10 تا 12 ساعت مطالعه مي‌ کردم و حتي يک روز هم نشد که به خودم استراحت بدهم؛ مگر اين که طبق برنامه‌ ريزي مدرسه، آن روز را نبايد درس مي ‌خوانديم که آن هم خيلي محدود بود؛ البته ارديبهشت و خرداد، چون همه کتاب ‌ها را مطالعه کرده بودم، روزي 7 تا 8 ساعت مطالعه مي کردم.

 رهام بصير، رتبه 290 علوم تجربي منطقۀ يک، سال 94

عامل موفقيت من، تداوم مطالعه و افزايش ساعت مطالعه طي سال بود . من مهرماه که شروع کردم، روزي 2 تا 3 ساعت مي ‌خواندم، ولي تا آذرماه تا 8 ساعت افزايشش دادم و اين ساعت را تا آخر حفظ کردم.

محمد حداديان، رتبۀ 125 کشوري علوم رياضي و فني سال 94

بعد از تعطيلات نوروزي، هر دو روز يک بار، آزمون شبيه‌ سازي کنکور مي‌ دادم. همچنين در آزمون‌ هاي جامع آزمايشي شرکت مي‌ کردم. براي درس هاي اختصاصي، در هر مبحثي که در آزمون هاي شبيه سازي غلط داشتم،  چند تست مي زدم و براي  درس هاي عمومي  بيشتر مطالعه مي کردم.

علي ولايي، رتبه يک کشوري علوم انساني سال 93

از تعطيلات نوروز تا کنکور، روزي 9 تا 10 ساعت مطالعه داشتم. در اين مدت، هيچ وقت اتفاق نيفتاد که يک روز اصلاً درس نخوانم يا بسيار کم بخوانم و روز ديگر کم کاري ام را جبران کنم. من يک روش خطي و منظم داشتم و ميانگين مطالعه‌ ام در روزهاي هفته يکسان بود؛ در عين حال، برنامه سنگيني نداشتم که خسته و دلزده بشوم، و حتماً در بين ساعات مطالعه ‌ام زمان استراحت را هم در نظر مي‌ گرفتم. هيچ وقت هم تا ساعت 11 يا 12 شب مطالعه نمي‌ کردم و جمعه ها هم از ساعت 7 شب به بعد اصلاً درس نمي خواندم و در کنار خانواده بودم و تفريحاتم را داشتم؛ به اين دليل که کنکور شبيه يک ماراتن است، نه دو سرعت، و هر کس بايد خود را آماده رقابتي طولاني مدت کند، و براي اين که خسته و فرسوده نشود ، بايد استراحت نيز داشته باشد.

ميترا موحد، رتبۀ 3 کشوري هنر سال 91

در يک سالي که براي کنکور درس مي‌ خواندم، با برنامه‌ ريزي مطالعه مي‌ کردم  و حتي برنامه دقيق يک ماه را در ذهن داشتم و طبق آن، ساعت به ساعت پيش مي ‌رفتم.

سيد عبدالرحمان پيريونسي،  رتبه 29 علوم تجربي منطقه سه، سال 94

در وهله اول، تلاش را عامل موفقيت مي‌دانم، اما در مراحل بعدي، به نظرم  برنامه ريزي درستم، به خصوص در ايام نزديک کنکور،بسيار تاثير گذار بود

 مهسا دولتشاهي، رتبۀ 4 کشوري علوم تجربي 93

در کنار مطالعه، هشت ساعت خواب کامل در هر روز را داشته و سعي مي‌ کردم که در کنار درس و تحصيل، به سلامت بدن نيز اهميت دهم. در اين دوران، رابطه زيادي با دوستانم نداشتم و هيچ وقت از تلفن همراه به مدت طولاني استفاده نمي ‌کردم. از اينترنت هم فقط در مواقع لازم و براي مشاهده کارنامه آزمون‌ هاي آزمايشي و خواندن مصاحبه هاي رتبه‌ هاي تک رقمي آزمون سراسري سال‌ هاي گذشته استفاده مي‌ کردم.

در مدتي که براي کنکور آماده مي ‌شدم، مطالعه غيردرسي نداشتم و از فضاي اتاق خودم در منزل براي درس خواندن استفاده مي‌ کردم؛ چون در منزل شرايط آرام و خوبي داشتم و مجبور نبودم که به کتابخانه بروم.(پیک سنجش-۱۳۹۵/۰۲/۰۶)

کیفیت سایت جدید خوارزمی را چگونه ارزیابی می کنید؟
نیاز به محتوای بیشتر
متوسط
خوب

 

 

  بازديد کل : 2416507 نفر   - 417503 ip   بازديد امروز : 31 نفر   - 25 ip   بازديد ديروز : 563 نفر   - 220 ip   آنلاين : 2 نفر